بهمن سرآغاز رویش دوباره، رویشی بهاری و زایشی نو
نوشته شده توسط : abbuse

فریادمان بلند شد، چرا كه نهضت آغاز شده بود، نهضتی برای رهایی، نهضتی برای آزادگی، نهضتی از نسل نهضت های پیامبران كه تاریخ را جاودانه می كند.

نهضت آغاز شد، آنچنان كه عاشورا آغاز شده بود، همه جای زمین كربلا بود و همه تاریخ داغدار نینوا و فریادمان كاخ ها استبداد را فرو می ریخت.

خون! خون! خون! در سطرهای تاریخ مردم برای نهضت خویش، خون آورده بودند، خون می دادند تا بیرق آزادگی و طاغوت ستیزی دوباره برافراشته شود، مگر نه اینكه پیامبران برای طاغوت ستیزی آمده بودند.

در طلعیه بیست و دوم بهمن خورشید عشق در پگاه دولت عدل بردمید و خجسته بهاران شكوفه گسترانید تا هوا دل پذیر شود، گل از خاك بردمد و پرستو در پرواز خویش به اوج رسد و نغمه امید را منتشر كند.

فریاد و بانگی برآمد كه درعشق گریز نباشد زسوز و ساز، من ایستاده ام چو شمع مترسان ز آتشم و بهمن ماه سرآغاز ایستادن شد وهمه ایستادند و هنوز نیز ایستاده اند.

دریای 'انقلاب' امواج بلند و آسمانی اش را بر صخره های استبداد زمانه كوبید، تا طعم شیرین استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را با حلاوت خویش به كام مردمان دیار خورشید و آبها بریزاند.

در چنین روزهایی، مردمی از نسل آفتاب به تاریكی حكومتی ستمشاهی پایان دادند و نهال جمهوری را با ریشه ای اسلامی نشاندند و به پایش خون خویش جاری كردند.

درخت طیبه، حیات طیبه آورد، زندگی بخشید و ثمر كرد، نسل هایی این گونه راست قامت، شكرگزار انقلابی اسلامی ومردمی شدند، كه تیر را، راستای ایستادگی شان نبود و هنوز نیز نخواهد بود.

بیست و دوم بهمن ماه طلوع یك صبح صادق شد، آن هنگام كه سیاهی 2500 ساله اهریمنی بر این سرزمین چنگ افكنده بود و بهمن سرآغاز بهاری شد كه هزاران و عندلیبان چمن ، آزاد و رها بهارخوان این سپیده ماندگار شدند.

مردم با انقلاب بیدار خویش این چنین 'انقلاب اسلامی' را انتخاب كردند، تا تمام معادلات جهانی پوشالی و تئوریزه شده را برهم بزنند.

مردم یك جمله بیشتر بر زبان جاری نمی كردند و آن هم چیزی جز 'استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی' نبود و طلوع دولت عدل آغاز شد و ما نیز آغاز شدیم، آغاز شدنی بزرگ، همان گونه كه نویدش را دادند': انا فتحنا لك فتحنا مبینا.'

قدرت های بزرگ شرق و غرب دنیا هرگز تصور نمی كردند، دولتی مردمی و انقلابی بتواند با اتكا به مفاهیم عمیق دینی و بدون اتكال به آنها، به پیروزی برسد.

مردم با شعور و درك بالای سیاسی در راهپیمایی های انقلاب شركت كردند و نشان دادند كه تزهای آكادمیك و نظریه پردازی های غربی در خصوص ایران از بیخ و بن اشتباه است.

امام خمینی(ره) رهبر قلوب مردم بود و مردم نیز از جان خویش برای پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی مایه گذاشتند، به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران یكی از ماناترین نظام های سیاسی در جهان است.

یك محقق تاریخ معاصر می گوید: پیوند بین نسلی، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است كه باعث شده نسل های مختلف انقلاب به 'ادراك مشترك' برسند.

'صادق معینی ' در گفت وگو با ایرنا افزود: مهمترین پیام نسل های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آزادی، تحكیم و تثبیت ریشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی می باشد و نسل سوم به این آرمان ها وفادار است.

به گفته وی، نسل جوان انقلاب، توفنده و سرزنده است و پیام انقلاب را به شایستگی درك كرده و طراحی های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران را برهم زده است.

معینی یادآور شد: نسل سوم انقلاب مانند نسل دوم مجاهدانه وارد میدان شدند و به رسالت انقلابی خود عمل كردند و با ورود مجاهدانه نسل سوم به میدان، كشور زودتر به اهداف چشم اندازهای خود دست خواهد یافت.

وی، با بازخوانی تاریخ پیروزی انقلاب، از تحقیرهویت جوانان از سوی رژیم ستم شاهی پهلوی و مجاهدات نسل اول و دوم انقلاب ایران یاد كرد و گفت: انقلاب ایران باعث بازآفرینی و بازتولید هویت ملی و اسلامی جوانان كشور شد و جوانان خود الهی خویش را بازیافتند.

این محقق تاریخ تصریح كرد: هدف استراتژیك انقلاب هویت بخشی به آزادیخواهان جهان می باشد و در جهان این اتفاق رخ داده و انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات هزاره جدید شده است.

معینی گفت: میدان گشایی درعرصه بین الملل و طلوع حركت جهانی انقلاب اسلامی باعث فخر آزادیخواهان جهان شد و ایران به عنوان یك كشور الگو هم اكنون در بین همه ملت های جهان مطرح است.

به گفته وی، انقلاب اسلامی زیرساخت و مقدمات تشكیل تمدن اسلامی ایران را برای نسل سوم فراهم كرده و این برای جوان یك سرمایه بزرگ به حساب می آید و انقلاب اسلامی یك امانت بزرگ در دست جوانان خواهد بود.

اینك در عصر بیداری اسلامی ، انقلاب ایران سند همه خون نوشته های آزادی در جهان است كه آزادگی را با خون عاشورا بر آن نگاشته اند.

وكلام اخر ان است كه دربهار آزادی جای شهدا خالی

از محمود رییسی

7359/558/





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: